Hieronder staat de belangrijkste informatie voor nieuwe cliënten. Lees de informatie goed door! Overige informatie staat op andere pagina’s op onze website.

Voorafgaand aan jouw kennismakingsgesprek
Voorafgaand aan het vrijblijvend kennismakingsgesprek moet je van jouw huisarts/bedrijfsarts een verwijsbrief hebben. Hier moet op staan dat de arts jou verwijst naar de Generalistische Basis GGZ (GB-GGZ) of Gespecialiseerde GGZ (G-GGZ). Wij bieden behandelingen in beide GGZ-varianten aan. Neem de brief mee naar het kennismakingsgesprek of laat hem door jouw arts aan ons opsturen. Hier staat meer informatie voor jouw huisarts/bedrijfsarts.

Tijdens jouw vrijblijvende kennismakingsgesprek
Je hebt een vrijblijvend kennismakingsgesprek met een van onze regiebehandelaren. Het kennismakingsgesprek is een informeel gesprek, kosteloos en vrijblijvend en duurt ongeveer 45 minuten. Het doel is om wederzijds kennis te maken. Lees op deze pagina onder “Fase 2” meer informatie over het kennismakingsgesprek.

Om je voor te bereiden op het gesprek kun je ook de folder over psychotherapie van onze beroepsvereniging (de LVVP) lezen.

Na het gesprek beoordeel je samen met jouw regiebehandelaar of je bij ons in therapie gaat. Twijfel je? Denk er dan in alle rust thuis nog over na. Beslis je na het kennismakingsgesprek dat je niet bij ons in therapie gaat? Dan brengen wij geen kosten in rekening bij jou of jouw verzekeraar.

Let op: Neem jouw huidige verzekeringspas én een geldig identiteitsbewijs (ID-kaart, rijbewijs of paspoort) mee naar het kennismakingsgesprek. Denk ook aan jouw verwijsbrief als de huisarts/bedrijfsarts deze niet naar ons opgestuurd heeft.

Als je besluit bij ons in therapie te gaan
Dan beslist jouw regiebehandelaar samen met jou welke behandelaar het beste bij je past. Het kan zijn dat de regiebehandelaar zelf (een deel) van de behandeling uitvoert, maar dit kan ook door een andere behandelaar gedaan worden onder verantwoordelijkheid van de regiebehandelaar. De regiebehandelaar blijft altijd de eindverantwoordelijke voor jouw therapie en voert, zoals de naam al zegt, samen met jou de regie over jouw behandeling.

Daarnaast is er nog een aantal administratieve zaken dat geregeld moet worden.

  • Je tekent een akte van cessie. Door deze akte geef je ons toestemming om direct met jouw verzekeraar af te rekenen. Hierdoor hoef je geen rekening voor te schieten. Je kunt hier een voorbeeld zien.

Het ondertekenen van de documenten gebeurt digitaal op de computer van jouw behandelaar tijdens de afspraak na het kennismakingsgesprek. Je krijgt na het ondertekenen automatisch een kopie via e-mail toegestuurd.

Tijdens jouw therapie
Je stelt samen met jouw behandelaar een behandelplan op. Hierin staan onder andere de doelen die jullie met de behandeling willen bereiken. Ook het behandelplan onderteken je digitaal op de computer van jouw behandelaar. Ook van het behandelpan krijg je na het ondertekenen automatisch een kopie via e-mail toegestuurd.

Mocht je ontevreden zijn over (het verloop van) jouw therapie probeer dit dan eerst met met jouw (regie)behandelaar dit te bespreken. Als jullie er niet samen uitkomen hebben we een klachtprocedure die je hier kunt vinden.

Als je niet naar een afspraak komt of pas 24 uur of korter voor de afspraak deze afzegt heet dit een no-show.Voor een no-show mogen wij jou een rekening sturen van € 50,- per no-show. Deze kosten moet je zelf betalen en kun je doorgaans niet bij jouw ziektekostenverzekeraar declareren.

Na jouw therapie
Na afloop van jouw therapie rekenen wij direct met jouw verzekeraar af met de akte die je aan het begin ondertekend hebt. Je hoeft dus geen rekening voor te schieten.

Daarnaast nodigen we je uit om online een review achter te laten over jouw therapie. Je bent niet verplicht om een review te schrijven.

Wil je meer informatie over het behandelingsproces bij Empower? Lees dan meer op deze pagina.

Heb je nog vragen? Neem dan met contact op met degene waarmee je het kennismakingsgesprek hebt/had. Heb je nog geen kennismakingsgesprek aangevraagd? Meld je dan hier aan.